Opbrengst collectebus geschonken aan wzc Briels

Op 26 september 2022, over deze onderwerpen: Gezondheid, Sociale zaken

Naar aanleiding van de Wereld Alzheimer Dag werd door de N-VA Beveren een cheque overhandigd van 500 euro aan het woonzorgcentrum Briels in Melsele. Het geld is een bijdrage voor de aankoop van een duofiets.

Met deze fiets kunnen vrijwilligers mensen met dementie wat meer laten bewegen of toch op z’n minst mee laten genieten van een tochtje. September staat in het teken van dementie. Een thema dat N-VA Beveren meer bespreekbaar wil maken. De bijdrage voor de aankoop van de duofiets werd verzameld bij een collectie op een infoavond over (jong)dementie dat de partij organiseerde in mei dit jaar in het Hotel Van der Valk Beveren. Op die avond kwamen er verschillende gastsprekers langs zoals kamerlid Valerie Van Peel, schepen Ingeborg De Meulemeester en Saskia De Block, hoofdverpleegkundige bij Zorgpunt Waasland. Het is die laatste die al verschillende acties op touw zette voor de aanschaf van duofietsen.

bron: hln