Herman Uyttersprot

Bestuurslid

Herman is geboren te Dendermonde. Zoon van Fons & Tilleke, broer van Annemie (aardbeienprinses 1971) Leentje Hilde & Kaatje, tot 1982 woonachtig in Burcht/Zwijndrecht en in 1983 verhuisd naar Melsele en gehuwd met Linda De Kerf.

Sinds 2013 in pensioen na gewerkt te hebben als landmeter bij een Nederlands baggerbedrijf in Duitsland en later als projectleider bij een architecten en ingenieursbureau. Was lesgever Karatéclub TAÏKO van 1980 tot 1998.  Meer dan 20 jaar secretaris supportersclub SVELTA Melsele. Meer dan 10 jaar voorzitter van biljartclub DEN DIJK. Voorzitter A Verbruggenkring tot eind 2006.

Binnen de politiek is hij sinds 1973 lid van Volksunie Nationaal. In Melsele werd hij in 1983 bestuurslid en nadien medestichter N-VA en ondervoorzitter tot 2006. Tijdens legislatuur 2000 lid van culturele raad. Legislatuur 2006 OCMW raadslid in opvolging van politieke vader en mentor Ghislain Van Vossel en eind 2010 tot eind 2012 ondervoorzitter OCMW.
Sinds eind 2013 vervangend gemeenteraadslid met enkele maanden onderbreking en vanaf september 2015 definitief gemeenteraadslid.

Als ontslagnemend OCMW raadslid is hij nog steeds aanwezig op de OCMW raad en volgt de dossiers nauwlettend op. In de gemeenteraad volgt hij vooral de dossiers van Melsele en de dossiers betreffende bouw en wegenbouw op. Komt op voor slechthorenden die volgens hem meer de kans moeten krijgen om alles wat gezegd wordt te verstaan in onder andere de verschillende raden.