Welkom Roger !

Op 5 september 2012, over deze onderwerpen: Bestuur, Onze Fractie

Vorige week maandag maakte N-VA Beveren de volledige lijst bekend voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober. Een opvallende naam daarop is zeker die van uittredend gemeenteraadslid Roger Heirwegh. Roger zetelt al 24 jaar in de gemeenteraad en was in de periode 1992-2000 8 jaar schepen van cultuur. In de gemeenteraad ervaren we Roger als een raadslid met een open positieve houding tegenover onze fractie en onze standpunten. Roger heeft zich geen kandidaat gesteld voor de CD&V lijst maar evenmin is hij door die partij gevraagd geweest. Daarom heeft N-VA Beveren hem aangezocht onze rangen te versterken.

In de dagen volgend op de bekendmaking van onze lijst verschenen enkele indianenverhalen in de pers alsof de gesprekken tussen N-VA en Roger reeds vele maanden oud waren en we zolang hebben gewacht met zijn toetreding om inzage te hebben in bepaalde documenten van zijn vroegere partij. We kunnen daarover zeer formeel zijn. Het eerste contact dateert van eind juni nadat N-VA vaststelde dat Roger niet voorkwam op de lijst van CD&V Beveren. Zelf hebben we om een gesprek verzocht. Na rijp beraad is Roger ingegaan op ons voorstel, wel diende nog een klassieke procedure gevolgd te worden. Op 14 augustus heeft het afdelingsbestuur unaniem Roger zijn toetreden tot N-VA goedgekeurd, vervolgens op 23 augustus het arrondissementeel bestuur en op 27 augustus hebben we de lijst aan de pers bekend gemaakt.

Voor N-VA Beveren zijn deze verkiezingen zeer belangrijk. We ervaren dat de bevolking op ons rekent en zijn bewust van de verantwoordelijkheid om met een sterke lijst met de nodige ervaring aan te treden. Roger is een sterke aanwinst met expertise in het culturele en seniorenbeleid voor Beveren.