Volgens N-VA wil CD&V poldergehuchten niet steunen

Op 27 december 2011

En telkens is het CD&V die dwars gaat liggen. Let op', zegt Stevenheydens, ‘aan dit initiatief ging heel wat voorbereidend werk vooraf. Minister Muyters (N-VA) liet een korte studie uitvoeren om aan te tonen dat het behoud van beide gehuchten technisch mogelijk is en maatschappelijk gewenst is. Uit de studie bleek dat dit mogelijk is, mits een beperkte aanpassing zonder de natuurdoelstellingen die voorzien werd in de huidige havenuitbreidingsplannen te hypothekeren. En toch is CD&V niet akkoord. Wij kunnen niet anders dan vaststellen dat burgemeester Marc Van de Vijver berichten verspreidt die niet stroken met de realiteit, terwijl hij in de periode van september 2009 tot juni 2011 niets ondernomen heeft voor de beide gehuchten.

Het is enkel wanneer het plaatselijke actiecomité RODS bij zijn oprichting uitgebreid de pers haalt, dat hij een ommezwaai maakt, maar blijkbaar niet gesteund door zijn eigen partij!' ‘Dit is politiek bedrijven op kap van de inwoners van Rapenburg en Ouden Doel', zegt een verbolgen burgemeester Van de Vijver.

‘Er lag inderdaad vorige week een discussienota op de tafel van de ministerraad, maar er is nog geen beslissing genomen. Bedoeling is om hierover begin januari verder te praten. En er was een duidelijke afspraak gemaakt om het stilzwijgen te bewaren tot er een akkoord was. Door de heisa die nu gecreëerd wordt, zit de kans er dik in dat het een stellingenoorlog wordt, en wie denk je dat daar het slachtoffer van wordt? De bewoners van de twee woonkorrels! Met dank aan diegene die de lekken organiseert', besluit Van de Vijver.