Persbericht: N-VA Beveren bundelt ervaring en vernieuwing in sterke lijst!

Op 27 augustus 2012, over deze onderwerpen: Verkiezingen

Jens De Wael: “Ongeveer een jaar geleden begonnen we met het samenstellen van een lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen.  Een werk dat we met gedrevenheid en achtzaamheid hebben uitgevoerd. Onze doelstelling om met een sterke groep kandidaten naar de kiezer te trekken hebben we overtroffen. We stellen een lijst voor met evenwicht in leeftijd, achtergrond, ervaring, …  Alle deelgemeenten zijn vertegenwoordigd. Ik ben ervan overtuigd dat onze ploeg de slagkracht heeft om te gaan voor verandering in Beveren. Vandaag is het ogenblik om de laatste 5 namen bekend te maken.”

Groepsfoto kandidaten

Roger Heirwegh: We zijn zeer tevreden dat Roger de N-VA lijst met zijn ervaring versterkt. Roger is iemand wiens jarenlange ervaring en positieve inzet als gemeenteraadslid en ex-schepen voor de Beverse bevolking en de N-VA belangrijk zijn. In de gemeenteraad ervaren we Roger als een raadslid met een open positieve houding tegenover onze fractie en onze standpunten. Voor N-VA Beveren zijn deze verkiezingen zeer belangrijk. We ervaren dat de bevolking op ons rekent en zijn bewust van de verantwoordelijkheid om met een sterke lijst met de nodige ervaring aan te treden. Roger heeft zich geen kandidaat gesteld voor de CD&V lijst maar evenmin is hij door die partij gevraagd geweest. Daarom heeft N-VA Beveren hem aangezocht onze rangen te versterken. Na rijp beraad is Roger ingegaan op ons voorstel.

Erna Tindemans: Erna, florist, zaakvoerder en verpleegkundige is geen onbekende in de Beverse politiek. Na meer dan 12 jaar lokale politiek als onafhankelijke kandidaat - de laatste 6 jaar als OCMW raadslid voor Kartel-pro – komt zij op als medelijstduwer. Erna heeft de nodige sociale voelhorens ontwikkeld, kent de noden van de kleine zelfstandigen en betekent een meerwaarde voor de kwetsbaren en senioren in Beveren.

Marina Apers: Marina is een bekend gezicht als voorvechtster van het behoud van Doel. Als één van de overgebleven eigenaars in Doelcentrum kent ze de problematiek in het noorden van onze gemeente zeer goed. Samen met Annick Thibaut, N-VA kandidaat uit Ouden Doel symboliseert zij onze band met de Scheldekant en de polders.

Maryse Van Himst: werkzaam als hospitaalafgevaardigde versterkt onze lijst in de deelgemeente Beveren. En Eveline Moortgat versterkt de aanwezigheid van de jongeren op onze lijst. Deze Verrebroekse kandidaat is werkzaam als productie- en logistiek manager.

Bruno Stevenheydens: “We zijn bijzonder tevreden met deze lijst. Opvallend is de bundeling van ervaring en vernieuwing. Op de lijst van N-VA kandideren 5 uittredende gemeenteraadsleden en 2 OCMW-raadsleden. Ook de jongeren zijn met 9 twintigers sterk vertegenwoordigd. We nemen met grote verwachtingen en een programma met 15 speerpunten deel aan de verkiezingen. N-VA heeft de visie en het  programma om onze gemeente goed  te besturen. Geen loze beloften of korte termijn politiek. Onze oproep om verandering is ingegeven vanuit onze bekommernis om ook op lange termijn het karakter, de eigenheid en leefbaarheid van onze gemeente te behouden. Positieve verandering met een bestuur dat snel en gepast op de bal speelt “