Orde op zaken

Op 1 december 2013, over deze onderwerpen: Onze Fractie

Goed bestuur betekent in de eerste plaats financieel orde op zaken stellen. Beveren kampte met een groot structureel tekort op de jaarrekening 2012. Langer deze toestand laten voortduren is onverantwoord.  Dit zou  leiden tot ontsporen van de financiële toestand van de gemeente. Na een grondige financiële analyse werden de noodzakelijke maatregelen genomen.  Er al zal in deze bestuursperiode meer dan 50 miljoen euro bespaard worden.
Meer efficiëntie, meer soberheid, nieuwe werkmethoden zullen daarvoor zorgen.  Spijtig genoeg zijn deze drastische besparingen niet voldoende en komen er ook nieuwe lasten. Gans de saneringsoperatie bestaat uit 60% besparingen en 40% inkomsten. Alle maatregelen samen zorgen op het einde van deze bestuursperiode voor een gezonde financiële toestand. De minderopbrengst
(-9 miljoen euro) door het tijdelijk uitvallen van kerncentrale Doel 3 en de sluiting van Doel  1  en  2 wordt  opgevangen. Bovendien is er ruimte voor belangrijke en noodzakelijke investeringen
en blijft Beveren bij de absolute top van de gemeenten met een lage belasting.