Nieuwbouwproject OC Sabot: nieuwe wooneenheden en vergaderruimte voor Melsele

Op 28 november 2016, over deze onderwerpen: OCMW

“Dankzij een samenwerkingsakkoord tussen OCMW en Gewestelijke Maatschappij voor Huisvestiging Beveren (GMHB) krijgt de site van OC Sabot een nieuwe bestemming” vertellen Kristel Janssens en Chantal Van Gassen (lid raad van bestuur van GMBH).

Binnenkort zullen in het nieuwe gebouw niet alleen de Melseelse verenigingen hun intrek nemen maar er zal ook plaats zijn voor 34 assistentiewoningen. De Huisvestigingmaatschappij zal daar nog eens 24 wooneenheden aan toevoegen.

Een overdekte loopbrug verbindt de assistentiewoningen met WZC Briels en de bewoners kunnen ook zo beroep doen op hun diensten.

Een ondergrondse parking met inrit langs de Grote Baan, zal het parkeerprobleem in de buurt opvangen.

“De totale kostprijs voor dit project wordt geraamd op 10 miljoen euro. Ook de aanleg van de groene binnentuin met publieke voetgangersweg, een ideale en bovendien veilige doorsteekweg voor voetgangers en schoolkinderen is in dit project berekend. Kortom: een duidelijke voorbeeld van creatief omgaan met beschikbare ruimte”, denken Patrick Peeters en Eveline Moortgat, beiden lid van het directiecomité van de huisvestigingsmaatschappij.

Vooropgestelde timing: aanvang werken in 2019.