N-VA wil fietsverbinding langs de Meersen

Op 15 november 2011, over deze onderwerpen: Veiligheid

Er zijn voor de wijken in Melsele ten noorden van de Grote Baan momenteel twee mogelijkheden om per fiets deze afstand te overbruggen: via de Grote Baan of via de Gaverlandstraat en verder de Luitenant Van Eepoelstraat", zegt gemeenteraadslid Johan Smet. "De eerste optie is erg gevaarlijk - vooral het stuk in de dorpskern van Melsele - terwijl de tweede optie ook niet ideaal is want de straten zijn te smal om veilig te zijn voor zwakke weggebruikers." In het gemeentelijk ruimtelijk structuurplan zijn verschillende verbindingen voorzien. Eén van die geplande fietspaden loopt langsheen de Meersenbeek en vormt zo een oost-west verbinding. Een andere geplande verbinding is die tussen de twee delen van de Alexander Farnèselaan. Volgens schepen van mobiliteit Raf Van Roeyen (CD&V) is het slechts een kwestie van tijd. "We beschikken nog niet over de nodige gronden. Die maken deel uit van een erfenis waardoor de situatie complex is. Ook moet er rekening worden gehouden met geplande verkavelingen. We verwachten eind dit jaar of begin volgend jaar wel een doorbraak."