N-VA opgetogen over dr Gerard De Paepstraat

Op 5 oktober 2010, over deze onderwerpen: Cultuur

In 1995 heeft de Gemeentelijke Culturele Raad Beveren een gunstig advies gegeven om een straatnaam te wijden aan de Dr. Gerard De Paep. Er werd hieromtrent echter geen politieke consensus gevonden, zodat het advies dode letter is gebleven. Sinds 2006 zit N-VA Beveren in de meerderheid. Zij gaat voluit voor erkenning van de verdiensten van Dr. Gerard De Paep, een notoir Vlaams-nationalist en stichter van de Sint- Annakliniek.

Vandaag heeft N-VA Beveren de kartelpartner (CD&V) kunnen overtuigen dat het toekennen van een straatnaam aan Dr. De Paep een terechte stap is. Deze straat is nu voorzien in de nieuwe verkaveling aan de IJzerstraat, vlak bij zijn vroegere geboortehuis.
N-VA gemeenteraadsleden Johan Smet, Amedee Kegels en Ingeborg De Meulemeester zullen er dan ook op toezien dat de Dr. Gerard De Paepstraat er nu zo spoedig mogelijk komt op de voorziene plaats. N-VA mag het terecht ook wel ironisch noemen dat  ze zelf pas tijdens het voorbije weekend over het geven van de straatnaam zekerheid kregen en dat nadat hen een persbericht van het college werd overhandigd.