N-VA Beveren is tevreden met het nieuwe fietspad aan de Melseledijk

Op 5 juli 2013, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Verkeersveiligheid is voor N-VA Beveren van primordiaal belang. In ons verkiezingsprogramma  hadden we er dan ook een bijzondere aandacht voor.

Wij zijn dan ook zeer tevreden met de stappen die momenteel worden gezet om enkele "zwarte punten" aan te pakken. Op een aantal plaatsen, waar er een groot gevaar bestaat voor de zwakke weggebruiker, wordt de eerste aanzet gegeven voor een veilig alternatief.

Zo besliste de Beverse gemeenteraad de afgelopen maanden om over te gaan tot de onteigening van enkele percelen ter hoogte van de Melseledijk in Melsele. De onteigeningen gebeuren met het oog op de aanleg van een veiliger fietspad tussen het kruispunt aan de Koolputstraat en de Brielstraat en de E34. Het is de bedoeling om langs beide kanten van deze gewestweg een verhoogd fietspad aan te leggen.

Wij zijn dan ook tevreden dat het Vlaams gewest zijn verantwoordelijkheid opneemt en inziet dat de huidige situatie niet meer aanvaardbaar is. Tegelijkertijd hopen wij dat het hier niet bij blijft en dat ze, zoals beloofd, spoedig de verkeersonveiligheid op de N70 en de N450 (Schoolstraat en Dijkstraat in Melsele) aanpakt.

Voorzien in de veiligheid van de burger is de eerste taak van de overheid. Wij zullen ons gedragen als het geweten van het Vlaams gewest en hen hier regelmatig aan herinneren.