N-VA Beveren heeft nieuw bestuur

Op 9 maart 2013, over deze onderwerpen: Bestuur

De afdeling N-VA Beveren heeft op donderdag 7 maart bestuursverkiezingen gehouden in ‘De Gekke Haan’ te  Kallo. Op het programma stond de verkiezing van een voorzitter, een ondervoorzitter, en een uitbreiding van het bestuur. De 19 mandatarissen – 4 schepenen, 10 gemeenteraadsleden en 5 OCMW-raadsleden – maken automatisch statutair deel uit van het bestuur. Naast deze mensen werden nog 21 bestuursleden verkozen, waaronder verscheidene nieuwe gezichten.  Een ruime ploeg van 40 bestuursleden staat nu klaar om hun verantwoordelijkheid op te nemen in Beveren.

Zowel de uittredende voorzitter, Jens De Wael, als de ondervoorzitter, Peter De Clercq, werden met grote meerderheid herkozen. Zij willen het werk verder zetten dat zij twee jaar geleden aangevat hebben met de uitbreiding en modernisering van het partijbestuur.

Jens ontvouwt zijn plannen : “Een nieuwigheid zal de werking in secties zijn. Gezien de afdeling sterk is gegroeid beschikken we nu over voldoende mankracht om elke deelgemeente de aandacht te geven die ze verdient.  We denken zo een dubbele slag te slaan : enerzijds een betere en sterkere organisatie, en anderzijds een partijwerking die dichter bij de bevolking staat. N-VA staat immers voor een politiek die de mensen moet dienen, en niet omgekeerd.”

Peter voegt hier aan toe : “We willen inderdaad ook in Beveren een omwenteling veroorzaken. We zijn niet in de politiek gestapt tot meerder eer en glorie van onszelf, maar om ons programma te verwezenlijken. Daarbij is het belangrijk om te beseffen dat alle beslissingen die de gemeente neemt in het belang  moeten zijn van de inwoners. Elke cent die de het gemeentebestuur uitgeeft is gemeenschapsgeld, en moet eerlijk en efficiënt besteed worden. De mensen betalen veel belastingen, en moeten waar voor hun geld krijgen. We zullen hier streng op toezien.”

De nieuwe ploeg blaakt van enthousiasme, en belooft alvast nog veel van zich te laten horen.

Jens De Wael

Jens De WaelJens De Wael is geen nieuwkomer binnen N-VA. Hij is reeds 10 jaar actief als bestuurslid binnen de afdeling Beveren en was in het verleden opeenvolgend penningmeester en secretaris van jong N-VA Waasland. Van 2005 t.e.m. 2010 was hij secretaris van N-VA Waasland, lid van het provinciaal bestuur en zetelde hij in de partijraad. Sinds begin dit jaar zetelt Jens als gemeenteraadslid, en werd hij benoemd als voorzitter van de Gemeenteraad.

Jens De Wael is 32 jaar, is getrouwd en is vader van twee dochters. Hij is actief als personeelsmanager bij een groot industrieel bouwbedrijf. Hij is geboren en getogen in Haasdonk en woont sinds 8 jaar in Melsele.

Peter De Clercq

Peter De ClercqPeter De Clercq is actief in de N-VA sinds 2007 en is sinds enkele jaren arrondissementeel secretaris. Als ondervoorzitter heeft hij meegewerkt aan de uitbouw van afdeling Beveren met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen van 2012.

Peter is 49 jaar, getrouwd, en heeft drie kinderen. Hij is afkomstig uit Deurne bij Antwerpen, maar woont inmiddels al 17 jaar in Melsele. Met een diploma van Handelsingenieur is hij als controller tewerkgesteld bij het Gemeentelijk Havenbedrijf van Antwerpen.

De mandatarissen in alfabetische volgorde :

Apers Marina, De Clercq Peter, De Meulemeester Ingeborg, De Kerf Jurgen, De Wael Jens, Heirwegh Roger, Hendrickx Filip, Kegels Filip, Smet Johan, Stevenheydens Bruno, Thibaut Annick, Tielens Dominique, Tindemans Erna, Van De Perre Jan, Van de Vijver Annick, Van Remortel Stijn, Van Strydonck Charlotte, Vlegels Boudewijn, Weyers Jan.

De nieuwe bestuursleden in alfabetische volgorde :

Brys Frederik, Camus David, De Bergh Erwin, De Clercq Thomas, Janssens Kristel, Kegels Amedee, Meul Joeri, Moortgat Eveline, Peeters Patrick, Pietrala Matthijs, Rodyns Frank, Uyttersprot Herman, Van Bogaert Romy, Van Brussel Ronny, Van De Vijver Hubert, Van De Voorde Femke, Van Gassen Chantal, Van Gompel Bernard, Van Steerteghem Davy, Van Vossel Ghislain, Vereecken Pieter.