Inwoners Beveren en Lokeren kiezen N-VA

Op 28 mei 2014, over deze onderwerpen: Verkiezingen

BEVEREN/LOKEREN. Dat N-VA een monsterscore behaalde op de jongste verkiezingen hoeft allicht niet meer gezegd. Ook in enkele Wase plaatsen zorgde de partij voor verrassingen. In Beveren zette de partij een historisch resultaat neer: 40,1% voor het Vlaamse Parlement en 40,1% voor de Kamer.

"In vergelijking met de gemeenteraadsverkiezingen boeken we 5% winst en halen we een van de hoogste scores in Vlaanderen.", aldus Jens De Wael (voorzitter N-VA Beveren). Fractievoorzitter Charlotte Van Strydonck noemt de verkiezingsuitslag een opsteker na anderhalf mee beleid te hebben gevoerd in Beveren. "Met Ingeborg De Meulemeester hebben we nu ook een vertegenwoordiger in het Vlaamse Parlement, wat uiteraard een grote meerwaarde betekent voor onze fractie", aldus Van Strydonck.

Ook in Lokeren is NV-A fors gegroeid, terwijl voordien de Durmestad vooral blauw was gekleurd. "Met 28,8% van de stemmen voor het Vlaams Parlement en 29,3% voor de Kamer zijn we de grootste partij van de Durmestad geworden.", klinkt het.