Ibogem start verdeling van eerste restafvalcontainers

Op 14 november 2020

De afvalintercommunale Ibogem zal donderdag starten met de verdeling van de eerste restafvalcontainers in Kruibeke. Voor het gebruik ervan is het nog wachten tot 1 januari.

Het restafval zal vanaf volgend jaar worden gewogen. Dat gebeurt aan de hand van een container die voorzien is van een intelligente chip. Ibogem zal deze week de eerste containers aan huis leveren. Inwoners moeten voor de levering niet thuis zijn. De container wordt aan de deur of oprit geplaatst en is voorzien van een adresetiket. “Wanneer en bij wie exact geleverd wordt, hangt af van de logistieke partner, maar elk adres komt voor het einde van het jaar aan de beurt”, verzekert voorzitter Jens De Wael.

Een paar dagen voor of na de levering van de container krijgt men van Ibogem ook een betalingsuitnodiging. “Vul je diftarrekening aan door het voorschot te storten op de bankrekening die vermeld staat op je betalingsuitnodiging en met de juiste mededeling. Nu al betalen heeft geen zin”, klinkt het. Wie al een diftarrekening had (voor het gebruik van een gft-container), zal pas een betalingsuitnodiging ontvangen als je saldo onder het drempelbedrag komt. Het saldo is te raadplegen op de website van Ibogem.

met dank: Kristof Pieters HLN 11-11-20