Heraanleg N70 / N450

Op 18 december 2014, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Doortochten Melsele worden eindelijk heraangelegd

De afgelopen maanden is er zeer veel overleg gepleegd tussen vertegenwoordigers van N-VA Beveren, met name Vlaams parlementslid Ingeborg De Meulemeester, schepenen Boudewijn Vlegels en Filip Kegels en voorzitter Jens De Wael, Vlaams parlementslid Koen Daniëls, de minister van mobiliteit en openbare werken Ben Weyts en zijn kabinet.

Op een zeer constructieve manier heeft de delegatie de lokale Beverse verkeerssituatie besproken en meerbepaald de N70, doortocht Melsele en de N450 (Schoolstraat, Dijkstraat, Melsele Dijk te Melsele)

Het dossier voor de heraanleg van de N70 tussen kasteel Cortewalle en de spoorweg in Zwijndrecht sleept al lang aan.  Zo ook de eerste fase N450 tussen Melsele en de E34/Expressweg.  Een heraanleg van beide gewestwegen is meer dan noodzakelijk om een vlotte en veilige verkeerssituatie te bekomen voor Beveren-Waas en Melsele in het bijzonder.

Beide wegen zijn gewestwegen. De gemeente Beveren kan hiervoor op financiering en ondersteuning van het Vlaams Gewest rekenen, maar moest ook wachten op de goedkeuring.

Vandaag maakte de minister in het Vlaams parlement zijn plannen bekend. Hij gaf aan dat hij beide gewestwegen wenst aan te pakken.

Verkeersveiligheid en mobiliteit  zijn twee topprioriteiten voor N-VA Beveren. We zijn dan ook zeer tevreden dat deze twee zwarte punten worden weggewerkt en de doorstroming in Beveren en Melsele sterk zal verbeteren.

N-VA Beveren kijkt hoopvol naar de toekomst nu de werken zijn opgenomen in de meerjarenplanning. Het gemeentebestuur en het gewest zijn klaar voor deze verwezenlijking.