De Hel van het Noorden in Beveren

Op 24 november 2011, over deze onderwerpen: Veiligheid

Raadslid Amedé Kegels en bestuurslid Patrick Peeters zijn op stap geweest in Kieldrecht en stelden één en ander vast :

"Zoals in Parijs-Roubaix heeft ook Beveren zijn Hel van het Noorden. Het klein Molenstraatje, de verbinding tussen hoofdingang rusthuis, alsook ingang bibliotheek en Ermenrike, en de Molenstraat zelf, ligt er al jaren in zeer slechte staat bij. Het is een kasseiweg met veel putten en oneffenheden. De afvoerputjes van de riolering zijn de hoogste punten van de baan en goten (oplopend water)!

Verschillende bewoners van het rusthuis of de aanleunflats hebben uitdrukkelijk van hun huisarts de boodschap meegekregen zeker niet langs daar naar het dorp te gaan of zelfs niet naar de apotheek die maar net achter de hoek of net over de straat ligt!"

Al geruime tijd vecht N-VA-Beveren - hier vertegenwoordigd door Amedé Kegels en Patrick Peeters - dit probleem aan. En ja : op de laatste gemeenteraad heeft Amedé het woord gekregen van de bestuurders dat er op korte termijn een oplossing komt. De kasseien en de voetpaden zullen terug goed worden heraangelegd en er zal tevens een extra fietsstrook worden voorzien.

N-VA hoopt, wanneer de weergoden wat meezitten, jullie snel tegen te komen op de herstelde weg van het Molenstraatje.