Bevoegdheden van nieuwe schepencollege liggen eindelijk vast

Op 29 december 2012, over deze onderwerpen: Onze Fractie

Burgemeester Marc Van de Vijver (CD&V) wordt bevoegd voor Veiligheidsbeleid (politie - brandweer - rampen - preventiebeleid), Volksgezondheid, Algemene coördinatie, Buitenlandse contacten, Financieel beleid, Kerkbesturen, Informatie - communicatie - public relations, Personeels- en organisatiebeleid, Land- en tuinbouw, Jaarmarkten en burgerlijke stand, Linkeroever.

Eerste schepen Bruno Stevenheydens (N-VA) krijgt Cultuur, Bibliotheken, Erfgoed - monumenten - landschappen, Toerisme, Linkeroever, Informatica ICT, KMO - lokale economie, Markten en kermissen.

Tweede schepen Katrien Claus (CD&V) is verantwoordelijk voor Onderwijs, Kinderopvang, Sport en recreatie.

Derde schepen Boudewijn Vlegels (N-VA) krijgt de departementen Ruimtelijke ordening, Stedenbouw, Woonbeleid, Leefbaarheid Polderdorpen.

De vierde schepen Peter Deckers (CD&V) wordt na drie jaar vervangen door Dominique Thielens (N-VA). Deckers is bevoegd voor Europese projecten, Bevolking, Polders, Energie, Oppervlaktewateren, Projectmatige procesbegeleiding dossiers.

Vijfde schepen Ingeborg De Meulemeester (N-VA) krijgt Sociale Zaken, PWA - Werkgelegenheid, Intern preventiebeleid, Gezondheidspreventie, Emancipatiebeleid en Ontwikkelingssamenwerking

Voor zesde schepen Raf Van Roeyen (CD&V) is er Mobiliteit - openbaar vervoer - trage wegen, Openbare Werken - riolering, Feestelijkheden.

Zevende schepen Filip Kegels (N-VA) wordt bevoegd voor Jeugd, Groendienst, Begraafplaatsen, Reinheid en netheid openbaar domein, Nutsvoorzieningen, Pasto­rieën, Klein onderhoud gebouwen & coördinatie werking dienst, Milieubeleid en Dierenwelzijn.

Achtste schepen Dirk Van Esbroeck (CD&V) wordt de nieuwe OCMW-voorzitter van Beveren.