11 Juli, Vlaamse Feestdag

Op 11 juli 2014, over deze onderwerpen: Vlaamse Feestdag

Beste lid van N-VA Beveren,

11 juli, Vlaamse feestdag. Meer dan 700 jaar geleden stonden Vlamingen en Fransen tegenover elkaar in de Slag der Guldensporen. Deze slag was grotendeels het resultaat van een economisch conflict tussen de Franse leenheer en het graafschap Vlaanderen. De Vlaamse economie die sterk ontwikkelde werd gefnuikt.

Zoveel eeuwen later merken we dat Vlaanderen nog steeds wordt geremd. Maar, met de laatste verkiezingen gaf Vlaanderen een duidelijk signaal. N-VA kreeg massaal de steun van de bevolking om hun sociaal – economisch model tot uitvoering te brengen. De roep naar de broodnodige zuurstof voor onze bedrijven en stimuli voor onze economie is niet mis te verstaan. De uitslag in Beveren, een economische metropool in Vlaanderen, was indrukwekkend. Meer dan 40 procent van de kiezers gaven een mandaat om ons programma uit te voeren. Een ongeziene score en een duidelijk signaal voor verandering… Een verandering die u met N-VA zal krijgen!

U mag van ons de ernst en de gedrevenheid verwachten waar we al jaren voor staan. N-VA zal blijven strijden voor de vooruitgang. Niet meer met de goedendag, zoals eeuwen geleden, maar wel met alle middelen die in onze rechtstaat voorhanden zijn. In de politieke arena, lokaal en bovenlokaal, zullen we ons blijven inzetten voor de ontwikkeling van Vlaanderen. Deze belofte maken wij u op deze dag.

Ik wens u een prettige Vlaamse feestdag!
AVV - VVK