Beverse Promille Polies in actie

Op 19 december 2016, over deze onderwerpen: Veiligheid

De eindejaarsperiode is een periode van feestdagen die gepaard gaat met de nodige alcohol waar niet iedereen steeds even bewust mee omgaat. De BOB-campagne bestaat 20 jaar en wordt uitgevoerd rond die eindejaarsperiode. Drugpunt Waas vult de bestaande BOB-campagne graag aan met een lokale actie: de ‘Promille Polies’.

De Promille Polies bestaat uit vrijwilligers die tijdens de eindejaarsperiode op pad gaan met een alcoholtester. Feestvierders kunnen vrijblijvend blazen. Nadien krijgt men een folder met informatie mee over alcohol in het verkeer, de gevolgen van het overtreden van promille gehaltes en tips over omgaan met alcohol. “Met deze actie focussen we op de bewustmaking van alcohol in het verkeer en op veilig uitgaan”, aldus de voorzitter van Drugpunt Waas Ingeborg De Meulemeester.

Ook enkele omliggende gemeenten van Beveren nemen deel aan de Promille Polies. “De aankoop van de alcoholtesters, mondstukken enzovoort wordt volledig gedragen door Drugpunt Waas en Drugpunt Lokeren/Berlare/Zele in samenwerking met het fonds Emilie Leus. Wij vinden het belangrijk om mensen bewust te maken dat alcohol en rijden niet samengaat”, zegt Ingeborg De Meulemeester.